وبلاگ تخصصی پزشکی

  • ۰
  • ۰

به طور کلی جراحی زیبایی سینه به سه دسته تقسیم بندی می شود

  • پروتز سینه
  • ماموپلاستی
  • ماستوپکسی

بازسازی سینه پس از سرطان پستان

متاسفانه در کشور ما روز به روز جراحی سرطان سینه در حال افزایش است، یکی از نکاتی که از پیشرفت بیماری پیشگیری می کند اطلاع رسانی در خصوص این بیماری است ، زیرا سرطان سینه شایع ترین سرطان در میان بانوان می باشد، روش های مختلفی برای بازسازی سینه پس از سرطان وجود دارد که استفاده از پروتز یکی از روش های بازسازی سینه پس از سرطان است.



سوالات مختلفی در خصوص بازسازی سینه پس از پروتز بیان می شود که در ذیل برخی از آنها را شرح خواهیم داد.

چه مدت پس از جراحی سرطان سینه می توان بازسازی سینه را انجام داد؟

مدت زمان بازسازی سینه پس سرطان بسته عوامل مختلفی دارد، در برخی از اشخاص می توان همزمان با جراحی درمان سرطان سینه ، پروتز سینه را انجام داد،که نیازمند شرایط خاصی می باشد، اما در برخی از بیماران نیاز است که دوسال از عمل جراحی ماستکتومی سپری شده باشد تا بتوان پروتز سینه را انجام داد، علت این امر احتمال عود کمتر سرطان در این اشخاص می باشد.

چگونه بازسازی سینه پس از سرطان پستان انجام می شود

به شکل کلی بازسازی سینه را یا توسط پروتز انجام می دهیم یا با کمک نسوج بخش های مختلف بدن و یا ترکیب این دو روش با یکدیگر انجام می دهیم.

برای اشخاصی که رادیوتراپی انجام نداده اند می توان با در یک مرحله پروتز گذاری را انجام داد، البته این امر نیازمند پوست کافی می باشد،سپس در یک مرحله دیگر نیاز است که بازسازی نوک سینه انجام شود،بازسازی نوک سینه معمولا 6 ماه بعد انجام می شود.

در صورتی که پوست کافی نباشدبه کمک وسیله ی گشاد کننده پوست که به آن Tissue expander می گویند می توان سایز مناسبی را ایجاد کرد و سپس پروتزگذاری را انجام داد .

اشخاصی که رادیوتراپی را انجام می دهند، حتما باید از نسوج بخش های مختلف استفاده شود. زیرا پوست خشک و سفت می شود و خاصیت ارتجاعی خود را از دست داده است، معمولا از بخش های شکم ، عضله پشتی قفسه سینه استفاده می شود.

آیا بازسازی سینه به بیمار توصیه می شود

به تمامی بانوانی که سرطان سینه داشته اند توصیه می شود که بازسازی سینه پس از سرطان را انجام دهند، بازسازی پستان نه تنها در روحیه شخص بسیار تاثیر گذار است بلکه سبب می شود شخص اعتماد به نفس از دست رفته ی خود را مجددا به دست بیاورد.

پروتز سینه

پروتز سینه یکی ازجراحی های محبوب است که امروزه بسیاری از بانوان از این عمل استقبال کرده اند ، معمولا بانوانی که سایز سینه های آنها کوچک است برای این جراحی کاندید مناسبی می باشند ، با انجام پروتز سینه شخص اعتماد به نفس قابل توجهی پیدا می کند زیرا این عمل سبب جذابیت بیشتر شخص می شود .

برای بزرگ کردن سینه ها و فرم دادن به آنها پروتز سینه یک روش ماندگار و مداوم است .

افتادگی سینه ها در اثر عوامل مختلفی نظیر زایمان های متعدد ، شیردهی و بالا رفتن سن رخ می دهد ، در برخی از مواقع این عوامل سبب کوچک شدن سینه ها می شود ، در برخی از مواقع زمانی که شخص کاهش وزن شدیدی دارد حجم سینه ها نیز کاهش می یابد ، در برخی از اشخاص کوچک شدن سینه ها به علت موروثی بودن است .

نحوه پروتز سینه

برای پروتز سینه نیاز است که یک برش در سینه ایجاد شود تا بتوان پروتز را در سینه قرار داد ، این شکاف باید بسیار ظریف باشد ، معمولا جراح سینه برش را در دور هاله ی سینه و یا در زیر بغل ایجاد می کند ، در اغلب موارد دکتر نصیری برش را در زیر سینه ایجاد می کند .

اندازه پروتزها

در ابتدا نیاز است بدانید که پروتزها انواع مختلفی دارند برخی از پروتزها آب نمکی و برخی دیگر سیلیکونی می باشند ، دکتر نصیری با توجه به نیاز بیمار یکی از پروتزها را برای بیمار در نظر می گیرد .

سایز پروتزسینه را خود بیمار انتخاب می نماید ، پروتزها علاوه بر سایزهای مختلف دارای اشکال مختلف نیز می باشند ، برخی از پروتزها مخروطی و برخی دیگر از پروتزها گرد می باشند ، البته برخی دیگر از پروتزها ممکن است به شکل قطره اشکی نیز باشند .

  • ۹۶/۱۱/۱۷
  • sima azizi

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی